luni, 24 martie 2014

Alfabetul limbii române

Alfabetul limbii române este un proiect mai vechi la care am lucrat multe ore şi care în acest an şcolar, în sfârşit şi-a găsit utilitatea. Am printat color planşele, le-am laminat în plastic şi le-am afişat în sala de clasă. Am obţinut planşe aşa cum mi-am dorit: cu multe exemple de cuvinte, cu o poezie scurtă pentru fiecare literă şi cu model de scriere pentru literele de mână.



Descărcaţi acest material didactic (
partea I) în format Word, de aici.Descărcaţi acest material didactic (partea a II-a) în format Word, de aici.Descărcaţi acest material didactic (grupurile de litere) în format Word, de aici.

Mult succes!
Cu drag,

46 de comentarii:

Anonim spunea...

Salut, mulțumesc pentru site, sunt din Angla și învăț limba română pentru că am mulți prieteni români (nu vorbesc bine lol). Nu știu multe gramatică dar tu (your) site este foarte bine :-) mulțumesc. Model de scriere multe ajutor :-)

Loreta Țivlea spunea...

Felicitări pentru efortul tău de a învăța limba română pentru prietenii tăi! Te mai aștept pe site. Poate vei mai găsi și alte lucruri utile pentru tine:-)



Anonim spunea...

buna seara,
multumesc foarte mult pentru ceea ce ati impartasit aici cu noi.Nici nu va inchipuiti cat de mult imi ajuta aceste imagini cu alfabetul roman.Domnul sa va binecuvanteze!
Simona

Anonim spunea...

Buna ziua ! As dori sa descarc si eu literele prelucrate de dumneavoastra, insa nu reusesc. Alfabetul 2 e incomplet , iar la unele litere as vrea, daca se poate ,sa mai misc putin imaginile pentru ca au "alunecat"...Anul trecut am avut clasa pregatitoare si asemeni dumneavoastra m-am chinuit sa fac in format A4 planse reprezentative fiecarei litere-sunet. E nevoie de rabdare si migala .Felicitari pentru ca sunt deosebite !

Loreta Țivlea spunea...

Pentru a descărca materialul dorit căutaţi în bara de sus a previzualizării oferite săgeata cu vârful în jos, aştepataţi să se deschidă o nouă fereastră şi daţi save. Cât priveşte alfabetul2, nu este incomplet ci este doar o simplă continuare pentru alfabetul1. Veţi fi uimită dar odată descărcate in format word, fişierele nu mai au imagini alunecate. Previzualizarea e de vină. Nu este fidelă realităţii 100%.

Loreta Țivlea spunea...

Mulţumesc de vizită şi urări! Mult succes în noul an şcolar!

Loreta Țivlea spunea...

Dacă tot nu reuşiţi, vă rog să-mi scrieţi pe adresa din pagina de contact. Am să vi-l pun pe e-mail.

Anonim spunea...

O treaba excelenta. Sunteti un om deosebit daca dupa atata munca l-ati oferit tutror gratis spre ajutor, spre folosinta, spre invatatura copiilor. Oameni ca dvs. imi dau speranta ca mai exista oameni buni, care fac lucruri bune pur si simplu. Multumim.

Loreta Țivlea spunea...

Vă mulţumesc! Mă bucur să ştiu că vă pot fi de folos. Aşa-s dascălii, dau tot ce pot, tot ce ştiu dar nu devin mai sărci. Un an nou cu bucurii, vă doresc!

Anonim spunea...

buna, vă mulţumesc aceste planşe îmi sunt de foarte mare ajutor mai ales că baieţelul meu acum începe clasa întâi ne va fi de mare ajutor mulţumesc foarte mult şi mai postaţi în continuare. O zi buna

Loreta Țivlea spunea...

Mult succes băieţelului, iar mamei multă răbdare şi curaj! Sper să aveţi un an şcolar plin de realizări şi bucurii.
Cele bune!

Unknown spunea...

Multumesc! Eu am plansele cu litere, dar imi lipseau cele cu grupurile de litere. Sunt foarte frumoase si le voi folosi.

Loreta Țivlea spunea...

Mă bucur să aud că vă sunt de folos. Mult succes în noul an şcolar!

Anonim spunea...

Parca mi-ati citit gandurile ! Anul acesta am clasa I , am cumparat planse,dar nu eram multumita de ele.Acestea sunt perfecte!!! Multuuuumesc! De abia astept sa le printez . Le voi tine pana la pensie :)), De cand caut planse cu litere scrise pe tip I..... Inca o data va multuuumesc! Felicitari pentru munca depusa!

Anonim spunea...

Nu reusesc sa descarc plansele cu litere...imaginile par usor miscate .
Mi se par grozave și le voi utiliza daca reusesc sa le printez.Rog asistență !

Loreta Țivlea spunea...

Pentru a descărca materialul dorit căutaţi în bara de sus a previzualizării oferite săgeata cu vârful în jos, aştepataţi să se deschidă o nouă fereastră şi daţi save. Veţi fi uimită dar odată descărcate in format word, fişierele nu mai au imagini alunecate. Previzualizarea e de vină. Nu este fidelă realităţii 100%.
Dacă tot nu reuşiţi, vă rog să-mi scrieţi pe adresa din pagina de contact. Am să vi-l pun pe e-mail.

Loreta Țivlea spunea...

Cu muuuultă plăcere! Cât mă bucur că vă plac. Vă mai astept în vizită.
Cu drag, Loreta.

Lady spunea...

Va multumim! O sa va urmaresc in continuare. O munca excelenta!

Loreta Țivlea spunea...

Mulţumesc de vizită şi aprecieri!

Gabriela Petriu spunea...

Munca si pasiune. Sunteti f. creativa! Multumim!

Sani spunea...

Multumesc frumos pentru plansele cu literele de mana. Noi le lipim pe perete, iar fetita mea da cu degetul peste ele pana invata sa scrie. Multumim!

Loreta Țivlea spunea...

Cu drag, Sani. Îți propun și un alt joc: Pe tabla neagră (dacă nu ai poți improviza dintr-o scândură vopsită cu negru) scrie literele folosind creta. Fetița ta trebuie să contureze cu pensula înmuiată în apă astfel încât să șteargă litera fără să depășească. E distractiv și instructiv! :)

Adriana spunea...

Într-o eră în care totul costa, va gasesc atat de generoasa! Va multumesc din tot sufletul! M-ați scutit de o mare cheltuială (ori de multă muncă) cu materialul didactic.

Loreta Țivlea spunea...

Vă mulțumesc, doamna Șurcă! Sunteți foarte amabilă.

Unknown spunea...

Din cauza unei inundatii mi s-au deteriorat plansele cu alfabetul limbii romane si nu le mai pot folosi la clasa.
Am vazut ca se pot descarca de pe site in format word, dar incepand cu litera E sunt decalate imaginile si se suprapun, deci nu pot fi printate.
Imi puteti trimite ntr-un alt format pentru a le printa ?
Multumesc

Loreta Țivlea spunea...

Dragă Mirela, nu dispera, te rog! Planșele sunt toate și sunt printabile. Dacă îți par deplasate imaginile este din cauza previzualizării. Descarcă-le și vei vedea că sunt așezate corect. S-ar putea, totuși, să ai imaginea cu alunele de la litera „a” căzută peste liniatură. Pe ea te rog să o plasezi tu unde trebuie. Urmărește cele trei link-uri, pentru cele trei părți ale alfabetului. Succes!

Unknown spunea...

Mulţumim foarte mult pentru că ne-ai făcut un mare bine că le-ai dat fără bani. Domnul să-ţi răsplătească.

Loreta Țivlea spunea...

Să vă fie de folos, Eunice! Cele bune!

Deva-învățător spunea...

Multumim !

Anonim spunea...

Felicitarile mele pentru proiectul dvs. dna. Loreta!!!
Noua forma de invatamant pentru scoala primara, cu clasa pregatitoare, cu invatarea literelor de tipar si abia apoi cu scrisul de mana este o mare prostie facuta de romani pentru a se alinia europenilor. Metoda dupa care am invatat sa scriem si sa citim in anii '70 si '80 (in care toate cele patru forme ale unei litere sunt predate impreuna, literele de tipar se citesc doar, nu se scriu, si se scrie cu litere de mana, nu cu litere de tipar: linile frante sunt obositoare si la vedere dar si la scris, in schimb liniile curbe sunt usoare de scris si de urmarit, avand si un efect calmant asupra creierului) este cea mai buna din cate metode exista pe lumea asta pentru a invata cititul si scrisul si v-o spun din proprie experienta pentru ca am lucrat in strainatate in scoli primare. Abecedarul de pe care am invata noi, dar si alte manuale din era comunista trebuie recuperate, actualizate in design, pastrate continuturile si metodele de predare si sa fie europenii cei care sa se ia dupa noi! Dar noi am aruncat apa din albie cu copil cu tot: doar pentru faptul ca respectivele manuale au fost folosite in perioada comunista nu inseamna ca nu au absolut nicio valoare!!!
Pentru a evita "alunecarea" imaginilor intr-un document Word, va recomand sa salvati documentul in formatul PDF si apoi sa il incarcati pe site inlocuind cele doua documente Word. Orice document Word se poate salva si in format PDF: o data ce documentul e definitiv, selectati "SAVE AS" pentru salvare (nu "SAVE"), se va deschide fereastra pentru salvare unde apar doua campuri "FILE NAME" iar imediat dedesubpt, campul "SAVE AS TYPE". Apasand cu un simplu clik pe campul "SAVE AS TYPE" se deschide un menu cu mai multe formate (Word Document,Word Macro-Enabled Document, Word 97-2003 Document.....) printre care si PDF. Alegeti acest format si apoi apasati butonul "SAVE". In felul acesta se creeaza o copie PDF a documentului Word.

Unknown spunea...

Multumesc pentru idei, materiale si posibilitatea de ale folosi.
Este locul unde revin cand vreau sa mai schimb cate ceva.

Loreta Țivlea spunea...

Stimată Alina Ctn, încarc materialele în format Word, nu pentru că nu știu a le salva în format PDF, ci pentru a putea fi modificate după dorință, de cei care le descarcă. Pentru alte lămuriri, vă stau la dispoziție. Cele bune!

Unknown spunea...

Doamna Loreta, plansele sunt A4?

Unknown spunea...

buna ziua! Doamna Loreta, plansele sunt A4?

Loreta Țivlea spunea...

Bună ziua, Cristi! Planșele pe care le vezi afișate sunt doar cu rol de exemplificare. Dacă dorești să le listezi în format A4 sau mai mare, trebuie să descarci cele trei atașamente. Sunt trei fișiere word, pe care le listezi ca atare. Fiecare grup de planșe este atașat pe un link. Dacă nu te descurci, dă-mi de știre. Succes!

Unknown spunea...

Buna seara!!!Dn.Loreta va multumimi mult!!!Dar a doua parte la alfabet nu este complect...ce pot face???

Loreta Țivlea spunea...

Bună ziua, Cristina! Aveți la dispoziție patru link-uri, cu cele patru părți ale alfabetului. Dacă le descărcați pe toate, alfabet și grupuri, veți avea tot setul. Dacă partea a doua nu vă apare toată, e posibil să se fi descărcat parțial. Mai descărcați-o și verificați. Trebuie să reușiți. Sunt toate planșele, asta vă spun cu siguranță. Mult succes!

Unknown spunea...

As avea o intrebare in legatura cu fontul folosit. As dori sa il obtin si eu daca se poate. Eu sunt profesoara de educatie speciala care in prezent predau in strainatate. Lucrez la crearea de materiale didactice in limba romana si m-ar ajuta daca as avea aces font. Multumesc si felicitari pentru acest proiect.

Unknown spunea...

Atenție mare la utilizarea diacriticelor. În limba română utilizăm virgula:ș ș ș .... ț ț ț . Nu avem nevoie de sedile de origine turcă. Faceți vă rog modificările necesare la literele de tipar. Cele de mână sunt scrise corect, cu virgulă!

Loreta Țivlea spunea...

Dragă „Unknown”, acesta este un blog personal, cu materiale lucrate de mine, pentru mine și pentru clasa mea. N-am să modific nimic. Dacă doriți să preluați ceva de aici, modificați ori nu, după cum vă place! Dacă nu doriți preluarea materialelor pe care le ofer liber colegilor interesați, zi bună vă doresc!

Unknown spunea...

Felicitari pt materiale si multumim ! Literele si grupurile de litere sunt binevenite pentru clasa 1 . Am o rugaminte : caut literele alfabetului pentru clasa pregatitoare , fara cele de mana . Am gasit preluatede pe acest blog , doar partea intai.

Loreta Țivlea spunea...

Materialul acesta este publicat în format Word. Accesați link-urile de sub fiecare set de planșe, descărcați și puteți foarte simplu extrage imaginile cu literele de mână. Din acest motiv le-am publicat în format editabil. Cel mai probabil, așa procedase și persoana la care faceți referire. Spor!

Unknown spunea...

Doamna Loreta sunt minunate aceste planșe. Mulțumesc mult.
Dumnezeu să vă binecuvinteze și să vă răsplătească!

Loreta Țivlea spunea...

Cu tot dragul vi le ofer. Sper să vă fie de folos. Cele bune!

- spunea...

Multumesc ! Foarte frumoase si urile !

Unknown spunea...

salut, foarte frumoase plansele, insa am o problema, nu le pot descarca, ai putea sa mi le trimiti pe mail?

Trimiteți un comentariu