marți, 28 octombrie 2014

Arte plastice-tehnici de lucru: „Cactus înflorit”

Cactus înflorit: colaj + pensulaţie + tamponare;
Cactus înflorit-elevi 6 ani
Cactus înflorit
Cactus înflorit
Am fost dăruită cu o clasă de artişti. Elevii mei sunt creativi, isteţi şi au o dorinţă nebună de afirmare. Uneori nici nu pot să cred că au şase anişori. Îmi creează impresia că lucrez cu nişte omuleţi deja formaţi, cu păreri proprii, cu dorinţe şi aşteptări. 
Astăzi le-am propus "bătrâneilor" un nou proiect artistic: Cactus înflorit (colaj + pensulaţie + tamponare). Ceea ce deja aţi văzut, sunt lucrările lor.
Iată cum am procedat:
1. Se decupează două cercuri din hârtie colorată şi se cresteză radial cu foarfeca;
2. Utilizând un şerveţel umed sau un tampon de vată, am dat fondul acestei lucrări;
3. Cu pensula se desenează cactusul. Aici nu am insistat deloc pe uniformizarea culorii, ba chiar le-am sugerat copiilor să introducă mai multe nuanţe de verde sau un pic de albastru;
4. Cu o bucată de carton, decupată anterior, am aplicat ţepii pe suprafaţa cactusului.Se aplică vopsea albă pe muchia cartonului ori de câte ori este nevoie.
5. Am şifonat uşor florile decupate, le-am lipit şi prin tamponare, am colorat interioarele.
Gata! A fost simplu dar încântător.

Mult succes!
Cu drag,